Renoma firmy zależy od bardzo wielu aspektów. Przede wszystkim związana jest z jakością usług i produktów, które dana firma sprzedaje. Jednak nie mniej ważne są opinie zadowolonych klientów oraz bezpośredni kontakt z firmą, co umożliwia biuro obsługi klienta.
Z tego powodu coraz popularniejsze staje się wirtualne call center.
Obsługa klienta a wirtualne call center
Liczne badania dowodzą, że klienci najbardziej lubią załatwiać sprawy osobiście, a jeśli nie jest to możliwe, to telefonicznie. W ten sposób kończy się większość zainicjowanych transakcji. Każdy z tego rodzaju klientów jest przekonany, że w ten sposób uda mu się zrealizować swoje zamierzenie najlepiej jak to możliwe. Jednak obsługa klienta
to coś, co zdecydowanie obarcza firmę dodatkowymi i to wcale nie małymi kosztami. Potrzebne są do tego nie tylko dodatkowe zatrudnienia, ale także przede wszystkim lokal, sprzęt
i oprogramowanie. Koszty mogą być zdecydowanie dość znaczne. Dlatego coraz bardziej popularne staje się wirtualne call center, które
w cięciu kosztów nie ma sobie równych, a jest równie efektywne.
Ma ono niewątpliwe zalety i jest na chwilę obecną dostępne dla każdej, nawet małej firmy.
Jakie są zalety biura obsługi klienta zlokalizowanego w chmurze?
– Najważniejszą zaletą jest oczywiście oszczędność. Zamiast wydawać na lokal, sprzęt i pracowników, ograniczamy się jedynie do miesięcznych wydatków na dostęp do aplikacji w chmurze, a to może być nawet kilkadziesiąt razy tańsze.
– Jako że oprogramowanie funkcjonuje w chmurze, nie ma potrzeby instalowania całej infrastruktury technologicznej. Już więc samo zainstalowanie aplikacji zajmuje dużo mniej czasu.
– Koszt dostępu do platformy uzależniony jest od wykorzystanych zasobów – nie płacimy więc za coś, czego nie używamy.
– System analizuje ruch. Zebrane informacje pozwalają planować i tym samym realizować jeszcze bardziej skuteczne strategie sprzedażowe.
– Wyjątkowa mobilność. Wirtualne call center dostępne jest zawsze
i wszędzie… no może tylko z małymi wyjątkami, ponieważ musimy mieć przy sobie komputer i dostęp do internetu.
– Wirtualne biuro – konsultant może wykonywać swoją pracę z każdego miejsca na świecie i o każdej porze dnia i nocy.
Jak wygląda pakiet wirtualne call center?
Zasady korzystania są bardzo proste, a w każdym pakiecie otrzymuje się mniej więcej to samo. Co jest niezbędne? Najważniejszy jest oczywiście dostęp do Internetu, komputer oraz słuchawki. Usługa jest dostarczana wraz z internetowymi łączami telefonicznymi, jest więc zawsze dostępna. W pakiecie otrzymuje się także wsparcie serwisowe. Niewątpliwą zaletą jest to, że płaci się zazwyczaj za aktywne stanowisko konsultanta i to my zarządzamy czasem korzystania
z usługi.
Wirtualne call center to wirtualne zasoby, aplikacje, biura i konsultanci. Jest to wystarczające, aby znacznie zminimalizować koszty obsługi klienta, a łączność z nimi była utrzymywana na takim poziomie,
który zagwarantuje odpowiednią satysfakcję. Każdy sprzedawca dobrze o tym wie, że odpowiedni kontakt z klientem, to bardzo duże prawdopodobieństwo, że skorzysta z naszych usług.